مرکز تحقیقات اینترنتی آکسفورد معتقد است انسان امروزی در عصر امپراطوری اینترنت زندگی می کند و برای نشان دادن صحت این ادعا، لیستی ازمحبوب ترین وب سایت های اینترنتی درکشورهای مختلف را تهیه کرده است.

با استفاده از سایت اطلاعات آماری ترافیک اینترنت Alexa Web، این مرکز موفق شد محبوب ترین وب سایت ها را درهرکشور به طورمجزا مشخص کند و این اطلاعات را در نقشه ای، با رنگ های مختلف متمایز کند. 
گوگل وفیس بوک به عنوان محبوب ترین وبسایت های اینترنتی انتخاب شدند که البته تعجبی هم ندارد. این دو وب سایت به ترتیب در 62 و 50 کشورپرطرفدارترین وبسایت شناخته شدند. محبوبیت گوگل بیشتر در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا به چشم می خورد و فیس بوک درکشورهای اسپانیایی زبان وخاورمیانه محبوب تراست.
البته وب سایت های دیگری نیز در این آمار وجود دارند که فقط مربوط به کشوری خاص هستند مثلا موتور  جستجوی چین Baidu ، یاهو ژاپن، روزنامه فلسطین، صدای الوطن و موتور جستجوی روسیه Yandex.
به طور کلی کشورهای آسیایی در مقابل تسلط وبسایت های غربی ایستادگی بیشتری نسبت به بقیه دنیا از خود نشان داده اند اما به غیر آسیا تنها جایی که مارک زاکربرگ و اریک اشمیدت به آن دست نیافتند قسمت هایی از صحرای آفریقا بود که مردمش بسیار محدود به اینترنت دسترسی دارند.
با کنکاش داخل این اطلاعات آماری روشن شد که گوگل ازهمه جهات دوست داشتنی ترین سایت دنیا شناخته شده است. گوگل و سایت مرتبط به آن یوتیوب، پر بازدید ترین وب سایت ها شناخته شده اند.مرکز تحقیقاتی آکسفورد اعلام کرد که گوگل با بیش از 1 میلیارد کاربر ادعا میکند که نیمی از جمعیت کل کابران اینترنت را مسخ خود کرده است.
موتورجستجوی چین Baidu با بیش از 500 میلیون کاربر به لطف چینی ها و کره ای ها درجایگاه بعدی قرار دارد. و سومین سایت محبوب دنیا هم فیس بوک با 280 میلیون کاربر دارد.

خروجی سایت