گوگل قصد دارد با کنترل و محدود کردن تب‌های پس‌زمینه در کروم 57، یکی از ضعف‌های این مرورگر را برطرف کند.

مرورگرها یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های رایانه‌های شخصی هستند و مصرف انرژی آن‌ها به‌ویژه در هنگام استفاده از رایانه‌های همراه، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مصرف بهینه انرژی به یکی از ابعاد مهم رقابت بین مرورگرها تبدیل شده است و شاید گوگل کروم برنده بسیاری از نبردهای این رقابت باشد؛ اما مصرف انرژی و منابع همیشه پاشنه آشیل آن بوده است.

بارها و بارها رقبای گوگل در تبلیغات خود بهینه‌تر بودن مدیریت انرژی مرورگرهای خود را به رخ این شرکت کشیده‌اند. اگر شما نیز یکی از کاربران گوگل کروم باشید، حتماً مصرف بالای باتری آن را دیده‌اید. آخرین نسخه این مرورگر، طبق گفته‌های گوگل با تغییرات بزرگی در بخش مصرف انرژی همراه شده است و با کمک این تغییرات، تب‌های پس‌زمینه با قدرت بیشتری محدود می‌شوند. با توجه به اطلاعاتی که بلاگ Chromium اعلام کرده است، یک‌سوم مصرف انرژی کروم مربوط به تب‌های پس‌زمینه است؛ بنابراین کنترل ‌آن‌ها کمک زیادی به بهبود مصرف انرژی خواهد شد.

ای‌پی‌آی (رابط نرم‌افزاری) Page visibility کروم، تب‌ها را بعد از ده ثانیه در پس‌زمینه چک می‌‌کند. ویژگی جدید، برخی فعالیت‌های تب مانند بخش موسیقی را تا زمانی که توسط ای‌پی‌آی فراخوانی شوند، به حال خود رها می‌کند. تیم کروم معتقد است با این مکانیسم جدید، تب‌های فعال در پس‌زمینه تا ۲۵ درصد کمتر می‌شوند. کروم ۵۷ مدتی پیش عرضه شده است و اگر شما نیز از مصرف بالای مرورگر کروم خود ناراضی هستید، بهتر است نسخه ۵۷ را امتحان کنید.

خروجی سایت