اگر شما در لایک کردن عکس‌ها حساسیت به خرج می‌دهید و هر عکسی را به سادگی لایک نمی‌کنید، به احتمال زیاد نوجوان هستید. حداقل نتیجه بررسی‌های دانشگاه پن‌استیت در زمینه شبکه‌های اجتماعی و رفتار افراد این را نشان می‌دهد. به گفته پروفسور لی نوجوانان درباره عکس‌های خود بسیار حساس هستند و در آزمایش‌ها بیشترین مرور تصاویر و حتی پاک کردن برخی عکس‌های قدیمی خودشان که گمان می‌کنند جذاب نیست توسط نوجوانان انجام شده است. به گفته این استاد دانشگاه، نوجوانان در آن سن می‌خواهند بسیار مشهور شوند و به همین علت برای عکس‌هایی که منتشر می‌کنند حساسیت زیادی دارند و هر عکسی را هم لایک نمی‌کنند.

از طرفی دیگر هم نوجوانان بیشترین تمایل به تعامل را دارند. به همین دلیل کامنت‌های زیادی برای عکس‌ها می‌نویسند. معمولا هم کمتر از خودشان عکس منتشر می‌کنند. شاید این موضوع بحث قبلی را هم کامل کند که گفته شد نوجوانان عکس‌های قبلی را مرور می‌کنند و معمولا عکس‌های خودشان را پاک می‌کنند. معمولا هم پست‌های نوجوانان به شخصیت‌ آنها و یا حال‌وحوصله‌شان  در آن لحظه برمی‌گردد، اما در بزرگسالان اینچنین نیست. بزرگسالان طیف وسیع‌تری از علایق را دارند.

شاید یک دلیل مهم برای تمرکز این گروه تعداد کاربران فعال در اینستاگرام باشد. اینستاگرام بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد که معمولا بیش از یک بار در روز به این شبکه اجتماعی سر می‌زنند. نتیجه تحقیقات نشان داده که حتی لایک کردن در اینستاگرام با فیسبوک یا توییتر بسیار متفاوت است و پیچیدگی کمتری دارد. اما در فیسبوک یا تلگرام یک لایک می‌تواند معنی پسندیدن را بدهد و یا اینکه از روی رفع تکلیف و پایان دادن به موضوع باشد.

خروجی سایت